Tümden gelim ve tüme varım ilkelerinin yanlış bir şekilde yaratıcıyla ilişkilendrilmesinin arkasındaki hastalık döngüsel zihin çıkmazı




insanın sonsuz bilgi barındıran bilinen ve bilinmeyen evrendeki herşeyi anlamak adına yaptığı tüm çalışmalar ve tüm arayışlar ;nitekim bizlere birçok bilgi birikimiyle birlikte aslında ne kadarda yetersiz ve bilim olarak adlandırdığımız olgununda yanlızca  tekerleği döndürmek
gibi yaşadığımız zaman ve mekanı şekillendiren nisbeten çok daha komplike buluşlardan öte gidememiş ve muhtemel gelişimide bu doğrultuda devam etmektedir.Oysa bilimin alanı insanın geniş ufkunda yanlızca bir küçük toz parçacığı olarak kalmaya devam etmektedir.Bilimsel kuramları açıklamak deney ve gözlem yöntemleri kısaca insan zekasının ürünü olan bilim hayat kurtaran teknolojik gelişmeler kadar bir ülkeyi yok edicek kadar tehlikeli ve zararlı keşiflerede yol açmıştır.Nitekim insanı diğer canlılara nazaran çok daha komplike ve çevreye hakim yapan biyolojik yapısı ve onun ürünü olan  üstün nitelikli yazılımı olarak adlandırabileceğimiz insan mantığı  ve düşünce sistemi kapasitesinin ve işleyiş sisteminin dışına çıktığında bir okadar kullanışsız ve tehlikeli hale gelmektedir.Nitekim bilimsel tekniklerin felsefeye uyarlanmaya çalışması ve teolojik olguların mantık ilkeleriyle açıklanmaya çalışması gibi insan doğasının özünde var olan biyolojik varlığının çok ötesinde biyolojik varlığıyla ulaşamayacağı ilme ve sırlara ulaşmasını  bilimsel kuramlara indirgeyerek kısıtlama yoluna gitmektedir.Nitekim insanların tümten  gelim ve tüme varım ilkeleriyle  açıklama getirdikleri Allah a ulaşmak varlığın bütünlüğü, mutlak teklik gibi yanlış bir takım sonuçlara ulaşmasını sağlamaktadır bu mutlak tehlike insanın  yüce yaratıcıya ulaşmak ,onun mükemmelliğini varlığının teklik ve benzersizliğini anlamamızı imkansızlaştırmaktadır.Allah ın bizi yaratması bizim ondan bir parça olduğumuzun değil yüce yaratıcının sonsuz gücünün bir göstergesidir öyleki yoktan var ettiği yaratılmış olanları kendi kudretiyle yaratmasına karşın onları tamamen farklı ve olmayandan var etmesidir.Şüphesiz eğer Allah insanı ve yaratılmışları kendi varlığından var etmiş olsaydı yoktan var etme gücüne aykırı olacaktı oysaki Allah bütün eksikliklerden münezzehtir.Yüce yaratıcıya ulaşmak düşünce ve mantık yürütmenin çok ötesinde onun bize ona ulaşmamız için gösterdiği ödev ve sorumlulukları yapmaktan geçer.İnsan zekası ve düşünce yanlızca onu varlığını anlamamıza yarayan tetikleyici etmenlerden biridir ama asla yeterli değildir!

7 yorum:

  1. slm söylediklerinize katılıyorum ve bu blogda faydalı bilgiler oldugunuda biliyorum biraz daha bilgi icren faydalı yazılar bekliyorum verdiginiz emek icin tesekkürler....

    YanıtlaSil
  2. ewet bende bu bilgilerin faydalı oldugunu biliyorum ve dahada cok faydalı bilgiler ve ögretici bilgiler olacagını umuyorum kolay gelsin

    YanıtlaSil
  3. arkadaslar ben burasını sevdim en azından faydalı bilgiler cıkıyor devamını bekliyorum

    YanıtlaSil
  4. slm arkadaslar ben geldim nasılsınız :)

    YanıtlaSil
  5. slm arkadaslar nasılsınız

    YanıtlaSil
  6. arkadaslar hepinize tesekkürlerimi sunuyorum elimizden geleni yapıyorum sizlere faydalı olmak icin urasıyorum faydam oluyorsa ne mutlu bize

    YanıtlaSil